Під
головуванням С.Харченка, Голови Державної
казначейської служби України, 21 квітня відбулося засідання розширеної колегії казначейства,
в ході якого були підведені підсумки роботи органів казначейства за 2010 рік і
І-й квартал 2011 року та визначені конкретні завдання Служби на коротко- та довгострокову перспективи.
У
відповідності до порядку денного з доповідями виступили перший заступник Голови
Державної казначейської служби України О.Даневич, заступник
Голови Л.Гізатуліна, заступник директора Департаменту
методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності Л.Литвиненко.
В обговоренні порушених питань взяли участь начальники Головних управлінь ДКУ
та керівники самостійних структурних підрозділів казначейства.
У вступному
слові Голова ДКСУ зазначив, що фінансову систему в Україні стабілізовано завдяки
злагодженій та системній роботі фінансового блоку Кабінету Міністрів України,
і, зокрема, впровадженню в Державному казначействі, в межах його компетенції,
низки нових форм роботи, серед яких: сплата єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування (спільний проект Пенсійного
фонду і ДКУ), введення процедури автоматичного відшкодування податку на додану
вартість у відповідності з положеннями Податкового кодексу України та постанови
Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 № 39 «Про затвердження Порядку
взаємодії органів державної податкової служби та органів державної
казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість», створення
власного центру сертифікації ключів, а також, відхід від, так званого,
«ручного» управління системою тощо.
З метою
приведення українського законодавства до європейських норм і стандартів як
основи майбутньої інтеграції України в Європейський Союз, під час засідання значну увагу члени колегії
приділили розгляду питань, пов’язаних з модернізацією системи бухгалтерського
обліку в державному секторі, а саме: ходу виконання
постанови Кабінету Міністрів України № 59 від 26 січня 2011 року. Було підкреслено, що реалізація реформи бухгалтерського обліку в
державному секторі дозволить:
-
гармонізувати
законодавство України з питань бухгалтерського обліку та звітності з
міжнародними стандартами бухгалтерського обліку для державного сектору;
-
удосконалити
систему управління державними фінансами;
-
забезпечити
транспарентність даних фінансової звітності в державному секторі та можливість
їх співставлення з аналогічними даними інших країн.
Встановлення
причин виявлених недоліків в роботі Головних управлінь ДКУ в Дніпропетровській,
Вінницькій, Волинській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Київській,
Луганській, Одеській, Харківській, Чернівецькій, Черкаській областях та
визначення конкретних заходів їхнього усунення були в центрі уваги членів колегії.
Зазначалося, що виявлені порушення такі, як: неналежне представлення інтересів Держказначейства у судах,
невчасне здійснення коригування кошику доходів для надання дотації вирівнювання,
несвоєчасне надання оперативної інформації про надходження коштів єдиного
соціального внеску, здійснення видатків розпорядникам та одержувачам бюджетних
коштів державного та місцевого бюджетів
за незахищеними статтями бюджету при наявності розпоряджень про
зупинення операцій з бюджетними коштами
та ненадання відмов у прийнятті до виконання платіжних доручень стали наслідком
неналежного виконання керівниками вищезазначених Головних управлінь прямих
функціональних обов’язків. У зв’язку з цим, колегія вимагає негайного усунення
виявлених недоліків та недопущення подібних порушень у майбутньому, а також посилення
контролю з боку керівників центрального апарату ДКСУ за виконанням завдань,
поставлених перед територіальними казначейськими органами, зокрема,
забезпечення ними ефективного та раціонального використання державних коштів,
недопущення бюджетних правопорушень у діяльності органів Державної
казначейської служби України. Окрім того, зазначалося, що з метою забезпечення
об’єктивності прийняття управлінських рішень та їх належної реалізації,
провідними фахівцями казначейства розробляється і найближчим часом буде
впроваджена в дію система оцінки діяльності органів ДКСУ.
На
виконання положень законів «Про інформацію» та «Доступ до публічної
інформації» колегія рекомендувала керівникам центрального апарату та Головних
управлінь ДКУ вибудовувати якісно новий рівень взаємовідносин зі ЗМІ і
громадськістю та, в межах компетенції, здійснювати інформаційне забезпечення
діяльності Уряду з реалізації соціально-економічних та інших реформ, які мають
на меті підвищення рівня життя в державі. З метою здійснення громадського
контролю за діяльністю Державної казначейської служби України та забезпечення
участі громадян в управлінні державними справами при Службі буде утворено
громадську раду, що дозволить, як підкреслив Голова ДКСУ, оперативніше
реагувати на проблемні питання, чіткіше визначати пріоритети розвитку
казначейських органів, повніше відповідати очікуванням громадян України. Окрім
того, колегія звернула увагу окремих керівників самостійних структурних
підрозділів ДКСУ та територіальних казначейських органів на вжиття, найближчим
часом, конкретних заходів щодо якісного інформаційного наповнення веб-сайтів як Державної казначейської служби України, так і
Головних управлінь, що сприятиме досягненню максимальної відкритості діяльності
казначейства.
Також зазначалося,
що створення Науково-експертної ради при Державній казначейській службі
України як консультативно-дорадчого органу, до якого увійшли авторитетні,
визнані фахівці і експерти з питань реалізації державної фінансової і бюджетної
політики, на глибоке переконання членів колегії, сприятиме, при правильній
організації її роботи, підвищенню авторитету та дієвості Служби.
Підводячи
підсумки засідання колегії, С.Харченко зазначив, що відповідно до затвердженого
Указом Президента України від 13.04.2011 №460/2011 Положення, Державна
казначейська служба України є центральним органом виконавчої влади, що реалізовує державну
політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів. Утворена
Служба має забезпечити виконання своїх функціональних обов’язків на більш
якісному рівні, шляхом удосконалення процедур казначейського обслуговування
коштів державного і місцевих бюджетів, державних цільових фондів та інших
клієнтів. ДКСУ як учасник системи електронних платежів Національного банку
України працюватиме в рамках положень Бюджетного кодексу України. Оптимізація
її структури сприятиме підвищенню фахового рівня співробітників, а також
дозволить мінімізувати державні витрати. Процес ліквідації Державного
казначейства України і утворення Державної казначейської служби України, як
наголосив Голова ДКСУ, проводитиметься з урахуванням вимог діючого
законодавства та потребуватиме певного часу. Протягом цього періоду органи
Державного казначейства України продовжуватимуть виконувати свої повноваження
та працюватимуть у звичному режимі.
За
результатами засідання колегії були прийняті відповідні рішення та окреслені основні
напрями діяльності Державної казначейської служби України на коротко- та довгострокову перспективи, а саме:
- здійснення
необхідних заходів щодо імплементації Бюджетного та Податкового кодексів
України;
- модернізація системи бухгалтерського обліку
в державному секторі;
- запровадження системи оцінки діяльності
казначейських органів;
- розвиток програмно-технічних комплексів для
вдосконалення функціональних можливостей казначейської системи.
Прес-служба ДКУ