01601, м. Київ, вул. Бастіонна, 6
тел./факс: +38044 281 49 18
e-mail: office@treasury.gov.ua facebook
Станом на 01.10.2018 сума коштів на єдиному казначейському рахунку складає 21 388 млн грн.

Керівництво користувача по роботі з системою програмно-технічного комплексу "Клієнт казначейства - Казначейство"

29 вересня 2017

ПТК «Клієнт казначейства   Казначейство»

Керівництво користувача

 
ub_logo_pattern_transform

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ПТК «Клієнт казначейства Казначейство» 

Зміст

Історія змін. 2

1.    Загальна інформація. 3

1.1      Призначення системи. 3

1.2      Інформація про безпеку системи. 3

2.    Вхід в систему. 4

3.    Головна сторінка користувача. 6

3.1      Блок модулів. 6

3.2      Робочий блок. 7

3.3      Інформаційний блок користувача. 8

3.4      Загальний інформаційний блок. 10

4.    Налаштування системи. 10

5.    Головна сторінка користувача. 14

5.1      Новини. 14

5.2      Інформація по рахункам. 15

6.    Статуси документів. 16

7.    Функції системи. 17

7.1      Введені документи. 17

7.2      Введення документів. 29

7.2.1   Введення внутрішнього документу. 29

7.2.2   Введення зовнішнього документу. 33

7.2.3   Створення документу з шаблону. 35

7.2.4   Створення документу на основі раніше введеного. 36

7.3      Періодичні платежі 37

7.3.1   Створення періодичних платежів. 37

7.3.2   Перегляд стану, редагування та видалення періодичних платежів. 37

8.    Виписка по рахункам. 44

9.    Імпорт документів. 46

9.1      Початок імпорту. 46

10.      Функція «Імпорт документів» модуля СДО - Введення документів. 49

10.1    Імпорт файлу. 50

10.2    Ручний ввод документу. 50

10.3    Підпис (візування) документів. 57

10.4    Відправка документів. 57

11.      Формати, які підтримуються системою.. 57

12.      Системні вимоги. 57

 

Історія змін

Версія

Дата

Автор змін

Опис змін

1.3

23.06.2015

Пастушенко О.

Відредаговано розділи:

2. Вхід в систему;

3.1 Блок модулів;

4. Налаштування системи;

7. Виписка по рахункам;

Додано розділи:

4.6 Експорт;

4.7 Оповіщення;

6.1 Введені документи;

Змінено нумерацію розділів та  рисунків.

1.4

25.08.2015

Пастушенко О.

Додано розділ 6. «Статуси документів»; змінено нумерацію розділів.

1.5

25.01.2016

Пастушенко О.

Додано розділи:

10. Функція «Імпорт  документів» модуля СДО  - Введення документів

10.1 Імпорт файлу;

10.2 Ручний ввод документу;

10.3 Підпис документів;

10.4 Відправка документів

1.6

01.02.2016

Пастушенко О.

Редагування по всьому тексту документації згідно зауважень.

1.7

17.02.2016

Пастушенко О.

Доповнено розділи:

2. Вхід в систему;

3. Головна сторінка користувача;

7.1 Введені документи

9. Імпорт документів;

10. Функція «Імпорт документів» модуля СДО - Введення документів.

1.8

15.08.2017

Пастушенко О.

Відредаговано нумерацію розділів.

 

 

 

 

 

 

 

 

ПТК «Клієнт казначейства  Казначейство»

 

1.                Загальна інформація

Даний документ являє собою керівництво користувача по роботі з системою ПТК «Клієнт казначейства  Казначейство».

 

1.1     Призначення системи

            ПТК «Клієнт казначейства Казначейство» – надійна і проста у використанні система з широким переліком функціональних можливостей, що дозволяє Клієнтам Казначейства цілодобово управляти рахунками установи, не виходячи з офісу.

За допомогою цієї системи Клієнти мають можливість постійного доступу та оперативного отримання повного обсягу інформації про стан рахунків. При цьому вся інформація, якою обмінюються Клієнт і Казначейство, надійно захищена системою і недоступна для сторонніх осіб.

 

1.2     Інформація про безпеку системи

Для запобігання доступу сторонніх осіб до конфіденційної інформації клієнта через систему, а також перегляду передачі, або модифікації даних використовується багаторівнева архітектура системи безпеки, що включає: 

·         обов'язкову авторизацію і аутентифікацію користувачів;

·         протоколювання  всіх дій користувачів  в системі; 

·         захист каналу HTTPS;

·         цифровий підпис документів з використанням  асиметричних  алгоритмів;

·         контроль прав доступу користувача до об‘єктів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Вхід в систему

 

Передбачено Вхід в систему    Вхід по ключу.

Авторизація користувача в системі відбувається на основі особистого таємного ключа. Ключ (носій ключа, пристрій Secure Token)  надається адміністратором на основі відповідного договору з клієнтом. Даний ключ також використовується для накладення ЕЦП на документи.

 

1. Необхідно натиснути  посилання  «Вхід по ключу»;

tr18

Рис. 1.1 Вхід по ключу

 

2. У вікні роботи з ключем потрібно заповнити поля:

·         Носій таємного ключа;

·         Файл таємного ключа;

·         Пароль

 

Рис. 1.2 Вікно роботи з ключем

 

 

 

 

Носій таємного ключа вибрати зі списку. Використовується «Пристрій Secure Token)» з записаним на нього таємним ключем. Пристрій необхідно підключити до початку роботи з системою.

 

Файл таємного ключа   УВАГА!!! В списку присутні всі доступні на вказаному носієві таємні ключі. Потрібно вибрати зі списку потрібний ключ. Для повторного сканування пристрою на наявність таємних ключів –  можна скористатись кнопкою     

В разі отримання наступного повідомлення: "У системі не зареєстровано вказаний носій ID="". Зверніться до адміністратора" необхідно вибрати зі списку інший файл таємного ключа, ввести пароль та натиснути на кнопку "Вхід по ключу".

Пароль  потрібно вказати  пароль на таємний ключ.  Далі, натиснути кнопку «Вхід по ключу».

У випадку успішної авторизації буде відображено відповідне повідомлення і завантажиться основне вікно системи.

Помилки, що можуть виникнути під час перевірки ключа, будуть відображені в інформаційній стрічці червоним кольором.

Примітка: Після першого успішного входу по ключу, дані про тип носія та файл таємного ключа зберігаються і при повторному вході автоматично будуть заповнені відповідні поля.

 

3. Головна сторінка користувача

 

Головну сторінку користувача можна розділити на наступні блоки:

·         Блок модулів

·         Робочий блок

·         Інформаційний блок користувача

·         Загальний інформаційний блок

 

Рис. 1.3 Головна сторінка користувача

 

1   Блок модулів;

2   Робочий блок;

3   Інформаційний блок користувача;

4   Загальний інформаційний блок

 

3.1     Блок модулів

 

Розташований зліва Головної сторінки. Містить доступні для роботи модулі. Модуль – графічний елемент, який об‘єднує функції.

На Рис. 1.4 показано 3 модулі. Модуль містить перелік функцій користувача у вигляді  посилань.

Рис. 1.4 Блок модулів

 

Для економії робочого місця, модуль можна згорнути/розгорнути. Користувач має можливість закрити непотрібний модуль (кнопки  відповідно).

Для зміни положення модулів, потрібно мишкою перетягнути модуль в нове місце. Зміна стану модуля (положення/закритий/згорнутий/розгорнутий) зберігається в профілі користувача.  Перелік модулів користувача та їх зміст встановлює адміністратор системи.

 

3.2     Робочий блок

 

Розташований по центру Головної сторінки, нижче інформаційного блоку користувача.  Містить сторінку поточної функції користувача. По суті це робочій стіл користувача, всі інші блоки носять допоміжний характер. Наприклад, якщо користувач обере функцію «Мої рахунки», робочий блок буде мати наступний вигляд:

Рис. 1.5 Рахунки

 

 

3.3     Інформаційний блок користувача

 

Розташований у верхній частині головної сторінки.  Містить основну інформацію про поточного користувача та клієнта. Має наступний вигляд:

Рис. 1.6  Інформаційний блок користувача

 

Головна сторінка посилання для переходу на Головну сторінку користувача.

Сайт банку  посилання на офіційний веб-сайт Державної Казначейської Служби України.  

29.09.2015(ОПЕРУ ДЕРЖАВНОГО) – банківська дата та найменування органу ДКСУ. Якщо у клієнта відкрито рахунки у декількох органах ДКСУ, в цій частині буде відображена дата та назва кожного органу ДКСУ.

 перемикач поточної мови інтерфейсу.

vit  ПІБ поточного користувача.

Міністерство фінансів України – найменування поточного клієнта. Якщо поточний користувач має право роботи з рахунками декількох клієнтів, даний елемент буде відображено у виді випадаючого списку. Якщо ні – звичайним текстом. Якщо ПІБ поточного користувача співпадає з найменуванням  клієнта, то буде відображено тільки найменування клієнта.

При виборі значення з випадаючого списку, контекст системи буде переключено і всі функції почнуть працювати з рахунками і налаштуваннями обраного клієнта.

 логін поточного користувача, перехід до функції  «Налаштування системи»,  вихід з системи.

 

 

 

 

 

 

3.4     Загальний інформаційний блок

 

Розташований в правій частині Головної сторінки системи.  Призначений для надання користувачеві додаткової інформації.

            В даному випадку блок містить декілька інформаційних модулів: сервіс-служба, курси валют та підказка.

                Зміст модуля «Сервіс-служба» конфігурується адміністратором та звичайно містить перелік шляхів для зв‘язку зі службами банку. При виборі посилання електронної пошти, буде відкрито вікно поштової програми з вказаним отримувачем. Аналогічна поведінка буде при виборі інших посилань. Для коректної роботи посилань в операційній системі мають бути встановлені: поштова програма, Skype, ICQ та ін… Модуль можна згорнути/розгорнути/перемістити або видалити зі сторінки.

                Модуль «Підказка» відображає підказку до поточної сторінки. Модуль можна згорнути/розгорнути/перемістити, або видалити зі сторінки.

 

 

Оцінюється «Якість зв’язку» за 5-ти бальною шкалою.  

 

 

Проводиться «Оцінка сумісності » за 5-ти бальною шкалою. Для перегляду інформації про робочу станцію необхідно натиснути посилання Детальніше.

 

 

 

 
 

 

4. Налаштування системи

 

Доступ до функції  Налаштування користувач може отримати з інформаційного блоку користувача (Рис. 1.6).

 

Загальні налаштування

 

Тема інтерфейсу  поточна тема інтерфейсу. В даному випадку доступні наступні варіанти:  Default; Black; Simple.

 

Номер контактного телефону   номер телефону для зв‘язку з користувачем;

E-Mail   електронна пошта користувача;

 

Часова зона  часова зона користувача;

 

Код активного клієнта   код поточного клієнта (тільки для перегляду);

 

Права доступу   поточне право доступу (тільки для перегляду);

 

Шаблон номера документа   шаблон, згідно якого буде запропоновано номер нового документу. Замість $N$ в шаблоні буде підставлено наступне значення лічильника номерів документів;

Завжди погоджуватися з умовами комісії    якщо стоїть  позначка,  при вводі будь-якого типу документів, система не буде питати користувача про згоду з умовами комісії;

Зберегти кнопка підтвердження внесення змін (Рис. 1.7)

corp5

Рис. 1.7 Закладка  «Загальні налаштування»

 

 

Налаштування інтерфейсу

Дана сторінка містить назви всіх доступних користувачу модулів.  Для того, щоб не відображати на Головній сторінці користувача модуль, потрібно зняти з нього галочку і натиснути кнопку «Зберегти».

 

Кнопка «Повернути початкове розміщення вікон» скидає положення модулів (один відносно одного) в початкове.

tr3

Рис. 1.8 Закладка  «Налаштування інтерфейсу»

 

Рахунки

На даній сторінці є можливість встановити для кожного доступного рахунку його альтернативне ім‘я, та вказати спосіб відображення номеру рахунку в системі.

 

tr4

Рис. 1.9 Закладка  «Рахунки»

 

 

Спосіб відображення рахунку – відповідає за те, яким чином в системі будуть відображатися імена рахунків. При виборі значення з випадаючого списку, поле «шаблон» буде заповнюватись автоматично.

 

Курси валют

Таблична форма містить валюти, для яких на головній сторінці користувача, в загальному інформаційному блоці, будуть відображені курси обміну. За замовчуванням, відображаються курси валют по наступним валютам: USD, EUR, RUB (для кожного банку, в якому відкриті доступні для роботи рахунки). Додати, або видалити відображення конкретної валюти користувач може скориставшись редагуванням табличної форми.

 

tr5

Рис. 1.10              Закладка «Курси валют»

 

 

 

 

Експорт

Налаштування експорту файлів.

 

tr7

 

Рис. 1.11              Закладка  «Експорт»

 

Тип експорту  тип експорту файлу обирається зі списку;

Маска файлу  маска імені файлу, вираз (date) зарезервований   замість нього буде підставлятися дата у форматі згідно вказаного у полі «Маска дати»;

Маска дати  маска дати в форматі MMddhhmm, де MM    місяць; dd    день;  hh  –- години;  mm   хвилини.

 

Оповіщення

Виконуються налаштування в системі для видачі оповіщень користувачу. Також встановлюється періодичність перевірки. Щоб відбувались оповіщення про наявність нових листів;  про зміну банківського дня, необхідно встановити позначки відповідно.

 

corp12

Рис. 1.12              Закладка  «Оповіщення»

 

 

 

5. Головна сторінка користувача

 

Стартова сторінка користувача відображається після входу до системи. В залежності від профілю користувача, сторінка може містити нижче вказані пункти. Кожен пункт можна згорнути/розгорнути;  видалити зі сторінки; повернути на сторінку.

 

 

 

 

5.1     Новини

           

Відповідні працівники банку,  для інформування користувачів про події, входи та інше можуть використовувати систему новин. З боку клієнта це виглядає наступним чином:

Рис. 1.13              Новини

 

 

Новини можуть бути наступних типів:

Загальні новини – відображаються для всіх користувачів системи. Розташовані на жовтому фоні.

Новини користувача – адресовані конкретному клієнту користувача.  Інші користувачі не матимуть до них доступу.  Розташовані на зеленому фоні.

 

5.2     Інформація по рахункам

 

Відображається  стисла інформація про фінансовий стан по доступним користувачеві рахункам.

tr6

Рис. 1.14              Інформація по рахункам

 

 

 

 

 

 

 

6. Статуси документів

 

В Таблиці 1 міститься опис статусів документів, які бачать клієнти в СДО.

Таблиця 1

Статуси документів

-20

Відхилений Казначейством

Сторновано Казначейством  

 

-10

Видалений

Видалений

 

0

Новий

При створенні документу

 

10

Потребує візи

Очікує візи клієнта (згідно налаштувань маршруту візування)

 

20

Завізований

Пройшов увесь маршрут візування

 

30

Відправлений в Казначейство

Документ відібраний на стороні СДО в чергу для відправки в Казначейство (очікує перевірки ЕЦП і накладення тех.підпису Казначейства)

 

35

Перепідписаний

Документ пройшов перевірку ЕЦП (згідно маршруту візування) і підписаний технічним підписом Казначейства

 

40

Отриманий Казначейством

Отриманий АБС (очікує перевірки на правильність заповнення реквізитного ряду документу)

 

45

Очікує візи Казначейства

Документ успішно створений і очікує візи Казначейства  

 

50

Проведений Казначейством

Успішно оплачений

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Функції системи

7.1     Введені документи

 

Функція використовується для перегляду введених операцій в різних розрізах.  Зовнішній вигляд функції зображено на Рис. 1.15

Рис. 1.15              Перегляд операцій

 

В даній формі можуть відображатися документи, в залежності від походження:

·         Введені вручну;

·         Імпортовані;

·         Імпортовані з файлу

 

Можливі статуси документів:

·         Відхилено;

·         Видалений;

·         Новий;

·         Потребує візи;

·         Завізований;

·         Відправлений в Банк

·         Проведений Банком

 

Для налаштування відображення необхідних документів (всіх, або вибірково) потрібно скористатися блоком «Фільтр».

 

Блок «Фільтр»

Для перегляду операцій можна скористатися фільтром, в якому вказуються показники операції: Дата; Статус; Тип; Належність; Походження документів. Після вибору необхідних, потрібно натиснути кнопку «Застосувати» (Рис. 1.16).

 

Рис. 1.16              Фільтр

 

Блок «Пошук»

Для швидкого пошуку операцій використовуються поля:  № документу; Отримувач; Рахунок отримувача;  Сума (від-до).  На Рис. 1.17 зображено приклад пошуку документу за сумою - знайдено 1 документ на суму 10,00 грн.

 

tr14

Рис. 1.17              Пошук

 

 

 

Блок «Рахунки»

Існує можливість відмітити всі рахунки для відображення, або конкретні.  Після чого, необхідно натиснути кнопку «Застосувати».

 

tr15

Рис. 1.18              Рахунки

 

Блок «Реєстр документів»

Можливість вибору друку реєстрів документів у форматах Word та PDF. Потрібно відмітити необхідний формат та натиснути кнопку  Сформувати.

 

tr16

Рис. 1.19              Реєстр документів

 

 

Блок «Документи»

В блоці «Документи» міститься список документів. Інформація по документу відображається в полях: №; Статус; Рахунок; Дата створення; Отримувач; Призначення; Сума.

 

Перегляд Картки документу

Для перегляду Картки документу необхідно натиснути на номер документу (у вигляді посилання) в списку.  

 

Рис. 1.20              Перегляд Картки документу

 

В результаті відкриється «Картка документу» (Рис. 1.21).

Рис. 1.21              Картка документу

 

 

Статус документу

При натисненні на кнопку  в полі «Статус» буде відображена інформація про документ та можливі дії з документом:

 

Документ № 1059

Внутрішній номер документу: 178848

Тип: Внутрішні платежі;

Статус : Потребує візи (1)

Картка документу;

Видалити;

Підписати;

Відправити у Казначейство;

Редагувати;

Створити подібний

Рис. 1.22              Статус документу 

 

 

Перегляд виписки по рахунку

Для перегляду виписки по рахунку необхідно натиснути на номер рахунку документу (у вигляді посилання) в списку.   

 

Рис. 1.23              Перехід до виписки по рахунку 

 

 

 

Зовнішній вигляд виписки зображено на Рис. 1.24. Більш детальна інформація міститься в розділі 8. «Виписка по рахункам» даного керівництва.

Рис. 1.24              Виписка

 

 

 

 

Редагування документу

 

Функція редагування документу доступна в Картці документу та призначена для редагування реквізитів документу.  

Спочатку необхідно відкрити Картку документу та натиснути кнопку «Редагувати»

 (Рис. 1.25).

 

Рис. 1.25              Редагувати

 

 

В результаті, відкриється форма документу в якому потрібно відредагувати необхідні реквізити та натиснути кнопку «Зберегти».

Рис. 1.26              Зберегти

 

Блок «Дії»

Даний блок знаходиться в нижній частині вікна «Перегляд операцій» та призначений для виконання дій над документами (Рис. 1.27).

Рис. 1.27              Блок «Дії»

1  Шаблони Перейти до шаблонів документів;

2   Видалити Видалити вибрані документи; 

3   Видалити всі Видалити всі доступні документи;

4   Підписати Підписати (візувати) вибрані документи;

5   Підписати всі  Підписати (візувати) у доступні документи;

6   Відправити Відправити у банк вибрані документи;

7   Відправити всі Відправити у банк усі доступні документи;

 

Видалити  

Щоб видалити окремі документи, потрібно відмітити необхідні документи в списку та натиснути кнопку «Видалити» (Рис. 1.28).

 

Рис. 1.28              Видалити – видалити вибрані документи  

 

В наступному вікні потрібно вказати причину вилучення документів та натиснути кнопку «Видалити».  В результаті відмічені документи будуть видалені зі списку.

Рис. 1.29              Причина видалення документу  

 

 

Видалити всі

Щоб видалити всі доступні документи в списку, необхідно натиснути кнопку «Видалити всі» (Рис. 1.30).

 

Рис. 1.30              Видалити всі 

 

В наступному вікні  - натиснути кнопку «ОК» для підтвердження видалення. В результаті, всі доступні документи будуть видалені зі списку.  

 

Рис. 1.31              Підтвердження видалення

 

 

Підписати (завізувати)

Щоб підписати окремі документи, потрібно відмітити необхідні документи в списку та натиснути кнопку «Підписати» (Рис. 1.32).

Рис. 1.32              Підписати – підписати (завізувати) вибрані документи

 

 

В наступному вікні,  необхідно обрати  «Носій таємного ключа», «Файл таємного ключа» ввести «Пароль» та натиснути кнопку «Підписати». Зявиться повідомлення про успішне підписання документу.  

 

Рис. 1.33              Підпис

 

Підписати всі (завізувати)

Щоб підписати всі доступні документи в списку, необхідно натиснути кнопку «Підписати всі» (Рис. 1.34).

Рис. 1.34              Підписати всі – підписати (завізувати) всі документи

 

В наступному вікні потрібно натиснути кнопку «ОК» для підтвердження.

 

Рис. 1.35              Підтвердження візування

 

В наступному вікні,  необхідно обрати  «Носій таємного ключа», «Файл таємного ключа» ввести «Пароль» та натиснути кнопку «Підписати». Зявиться повідомлення про успішне підписання документу.  

 

 

Відправити документи

Після того, як документи підписані (завізовані) їх необхідно відправити в банк. Використовуються кнопки  «Відправити» та «Відправити всі» відповідно.

 

7.2     Введення документів

 

Для введення документів використовується «СДО: АРМ Клієнта», який містить наступні функції  (адміністратор системи має змогу змінити назву та зміст модуля):

Внутрішній переказ    введення внутрішніх документів

Зовнішній переказ     введення зовнішніх документів

 

7.2.1     Введення внутрішнього документу

Для введення внутрішнього документу необхідно скористатися функцією “Внутрішній переказ”. З’явиться загальна форма для введення документу (Рис. 1.36).

Рис. 1.36              Загальна форма введення документу

 

Необхідно вибрати із існуючих рахунок платника,  після цього автоматично заповниться поле Прогнозований залишок на рахунку. Далі, ввести суму платежу та заповнити реквізити одержувача, а саме:

Рахунок    заповнюється вручну, або обирається за допомогою довідника;

ПІБ/найменування  заповнюється вручну, або за рахунок автоматичного вибору рахунку отримувача;

 

Код отримувача    заповнення відбувається аналогічним чином;

Потім заповнюється призначення платежу.

Просте призначення платежу заповнюється вручну, або вибирається з довідника «Призначення платежу».

Для складного призначення платежу використовуються спеціальні кнопки:  

з ПДВ; Без ПДВ; Бюджет; ПР 0,5%; ПР 1%

Далі, необхідно заповнити поле Номер документу. Якщо поле не заповнене – номер документу розрахується автоматично. Додатково можна вказати дату валютування документу, якщо необхідно, щоб кошти по документу були зараховані іншим днем. 

Є можливість ознайомитись з комісіями банку – при натисканні на посилання з умовами стягнення комісії на екрані будуть виведені дані про комісії банку. Для проведення документу необхідно відмітити це поле.

Після заповнення основних реквізитів документу, можна зберегти цей документ у вигляді шаблону.

Необхідно використати кнопку Зберегти як шаблон, вказати назву шаблону, та натиснути кнопку  Зберегти.

 

Рис. 1.37              Введення внутрішнього документу

 

Після натиснення кнопки  Зберегти,  з’явиться набраний документ.  На цій формі можна роздрукувати,  або вигрузити документ у різних форматах: Word, Excel, PDF.

Рис. 1.38              Картка внутрішнього документу

 

Після перевірки даних, документ можна:

·         Видалити    відмовитись від введення;

·         Редагувати   виправити помилкові реквізити, якщо такі є;

·         Підписати    завізувати  (підтвердити введення);

 

Можна переглянути Історію статусів та Візи документу – для цього, необхідно натиснути на відповідні закладки на картці документу. Тобто переглянути маршрут проходження документу від введення до фактичної оплати.

Рис. 1.39             Історія статусів

Рис. 1.40             Візи

 

 

7.2.2      Введення зовнішнього документу

 

Введення зовнішнього документу передбачає введення документу на інший код банку. Процедура введення аналогічна попередній, за винятком того, що треба заповнити поле  “Код банку”.

Необхідно скористатися функцією “Зовнішній переказ”. З’явиться форма для введення документу.  Поле “Код банку” можна ввести вручну, або вибрати значення за допомогою кнопки фільтруDescription: C:\Documents and Settings\zhenyas\Мои документы\IBANK\0004.JPG,   де буде запропоновано перелік всіх банків України.

 

 

 

 

Рис. 1.41              Введення зовнішнього документу

 

Далі, введення документу та дії з ним аналогічні попередньому пункту. Після введення та перевірки всіх реквізитів, необхідно натиснути кнопку Зберегти, і на екрані з’явиться Картка документу. Документ можна роздрукувати, редагувати, видалити, підписати, тощо. Також можна переглянути Історію статусів та Візи документу

 

 

 

 

Рис. 1.42              Картка зовнішнього документу

 

7.2.3      Створення документу з шаблону

Під час введення документу є можливість зберегти його як шаблон, для того щоб в подальшому була можливість вводити такі ж самі документи.

Наступного разу для введення/створення документу необхідно вибрати пункт “Створити документ на основі шаблону”    та натиснути відповідну кнопку.

corp15

Рис. 1.43              Створення документу на основі шаблону

 

З’явиться вікно з усіма збереженими шаблонами (Рис. 1.44).

На цій сторінці необхідно вибрати потрібний шаблон, виділити його, та натиснути кнопку “Створити подібний”  для створення нового документу.

Також є можливість переглянути документи по шаблону та видалити непотрібні шаблони, за допомогою відповідних кнопок.

Після цього, з’явиться вікно вводу документу з підставленими реквізитами, у відповідності до шаблону.

Description: C:\Documents and Settings\zhenyas\Мои документы\IBANK\0016.JPG

Рис. 1.44              Шаблони

 

7.2.4       Створення документу на основі раніше введеного

 

Для створення документу, на основі раніше введеного,  необхідно  вибрати пункт “Створити документ на основі шаблону”    та натиснути відповідну кнопку (Рис. 1.45).

corp16

Рис. 1.45              Створення документу на основі раніше введеного

 

З’явиться перелік всіх введених раніше документів.  Для створення подібного необхідно підвести мишку до поля “Статус” та натиснути кнопку  “Створити подібний”.

Description: C:\Documents and Settings\zhenyas\Мои документы\IBANK\0020.JPG

Рис. 1.46              Створення документу

 

7.3     Періодичні платежі

7.3.1       Створення періодичних платежів

 

            Періодичні платежі доступні як одна з опцій функцій «Внутрішній переказ», «Зовнішній переказ», тобто по кожному зі вказаних вище типів платежів можливо створити періодичний платіж.

            Періодичні платежі базуються на шаблонах документів, тобто користувач може створити періодичний платіж лише на основі шаблону.

Відповідно до вибраного шаблону будуть створюватися перший і усі наступні документи по періодичному платежу. Якщо користувач вносить зміни у шаблон – періодичні платежі, які мають створитися за графіком після внесення змін, будуть створені по оновленому шаблону.  Це слід мати на увазі при редагуванні існуючих шаблонів.

            Для створення періодичного платежу, потрібно встановити позначку «Зробити платіж періодичним» внизу форми створення документу. Відкриється форма створення періодичного платежу.

 

7.3.2     Перегляд стану, редагування та видалення періодичних платежів 

 

Функція  «Періодичні платежі» призначена для перегляду, редагування та видалення періодичних платежів.   

Тут відображені всі породжені періодичні платежі користувача.  У вказаній формі можна побачити: назву шаблона; рекомендовану дату та час початку; дату та час завершення; дату та час останнього запуску; статус; дату та час останнього запуску; кількість породжених платежів; кількість платежів, які мають породитися. 

Кольором відмічені періодичні платежі при породжені яких, сталася помилка; завершені;  а також ті,  які виконуються. 

Рис. 1.47              Список періодичних платежів 

 

Дата завершення відображається лише для періодичних платежів, для яких вона була вказана при створенні. 

Якщо ж при створенні було вказано «Без дати завершення», або «Завершити після N виконань» дата завершення буде порожньою. 

У випадку вибору «Завершити після N виконань» буде заповнена колонка «Виконати» відповідним значенням.

Колонка «Останній запуск» заповнена лише для тих періодичних платежів, які вже виконувалися.

Колонка «Статус» відображає статус останньої спроби створення періодичного платежу.  Щоб побачити всі попередні статуси потрібно натиснути «Детально».

Колонки «Наступний запуск» та «Виконано» заповнюються лише для періодичних платежів,  що виконуються.

Натиснувши на рядок з потрібним періодичним платежем, користувач вибирає його для подальшого видалення, або редагування/перегляду шаблона документу  (відповідні кнопки в групі «Дії»).  Якщо періодичний платіж не вибрано   буде видано відповідне повідомлення.

 

Детальний перегляд інформації

Для детального перегляду інформації про певний періодичний платіж у списку потрібно натиснути кнопку «Детально». В нижній частині сторінки відобразяться деталі виконання періодичного платежу:

Рис. 1.48              Деталі виконання періодичного платежу

 

Спочатку буде відображена картка періодичного платежу, аналогічна до тої, що відображається при створенні, але без можливості редагування, а потім деталі виконання.  Тут будуть відображені всі запуски періодичного платежу зі статусами та описами помилок, які виникали.

Рис. 1.49              Форма створення періодичного платежу

 

Необхідною умовою створення періодичного платежу    є створення шаблону, тому потрібно щоб у розділі «Шаблони» було відмічено, або галочка «Створити новий», або галочка «Змінити вибраний».  В іншому випадку при спробі створення буде видано відповідне повідомлення:

Рис. 1.50              Текст помилки при неправильному виборі в групі шаблони

 

При створенні періодичного платежу є 4 глобальних шаблони періодичності:

·         Щоденно

·         Щотижнево 

·         Щомісячно  

·         Щорічно

Щоденно

В цьому шаблоні є 3 опції:

·         Кожен N день, де N – число від 1 до 99: платіж буде створюватися кожен N-ий календарний день (напр. кожен 2 день, кожен 10 день, кожен 99 день і т.д.)

·         Кожен робочий день – платіж буде створюватися кожен понеділок, вівторок, середу, четвер та п‘ятницю.

·         Створити через N днів після створення документу  – аналогічно до першого пункту.

Рис. 1.51              Шаблон періодичності «Щоденно»

Щотижнево

В цьому шаблоні є 2 опції:

·         Кожен N тиждень (в), де N – число від 1 до 99: платіж буде створюватися кожен N-ий тиждень.  Як опцію можна вказати по яких днях тижня створювати платіж вибравши відповідні галочки під цією опцією (напр. можна вказати створювати платіж кожен 2-ий тиждень по вівторках та четвергах і т.д.)

·         Створити через N тижні після створення документу – наступний платіж буде створено через N тижнів після створення попереднього.

Рис. 1.52              Шаблон періодичності «Щотижнево»

 

 

 

 

Щомісячно

В цьому шаблоні є 3 опції:

·         Кожного N дня кожного M місяця, де N – число від 1 до 31, а M від 1 до 99:  платіж буде створюватися кожного N-го дня кожного M-го місяця (напр. N=15, M=8 – платіж буде створений через кожних 8 місяців 15-го числа; N=28, M=18 – платіж буде створений через кожних 18 місяців 28-го числа). 

Якщо N=31, а в місяці, в якому має створитися платіж, немає 31 дня, тоді платіж буде створено останнього дня цього місяця.

 

·         Кожного N M кожного K місяця, де N період (приймає значення: останнього, першого, другого, третього, четвертого), M день (приймає значення: понеділка, вівторка, середи, четверга, п‘ятниці, суботи, неділі, дня, вихідного дня, буднього дня), K – місяць (число від 1 до 99).  Платіж буде створено N-го періоду M-го дня через кожних K місяці. Наприклад:

o    N = «другого» M = «вівторка» K=3 - це означає «Кожного другого вівторка через кожних 3 місяці» - платіж буде створено кожного другого вівторка через кожних три місяці.

o    N = «останнього» M = «дня» K=1 - це означає «Кожного останнього дня кожного місяця» - платіж буде створено кожного останнього дня кожного місяця.

 

·         Створити через N місяців після створення документу, де N – число від 1 до 99: наступний платіж буде створено через N місяців після попереднього.

Рис. 1.53              Шаблон періодичності «Щомісячно»

 

Щорічно

В цьому шаблоні є 3 опції:

·         «Кожного N  M», де

N   день місяця (приймає значення від 28 до 31 в залежності від місяця), 

Mмісяць (приймає значення одного з 12-ти місяців);

Платіж при цьому буде створено кожного вказаного дня - кожного вибраного місяця. Наприклад кожного 12 березня, кожного 15 лютого і т.д.

Якщо введений день місяця, якого в місяці немає    при спробі зберегти періодичний платіж буде видано відповідне повідомлення  (напр.  введено 30 лютого    буде видано  «Недопустиме значення для вибраного місяця»).

 

·         «Кожного N M кожного K»,  де

N    період (приймає значення: останнього, першого, другого, третього, четвертого),

M   день (приймає значення: понеділка, вівторка, середи, четверга, п‘ятниці, суботи, неділі, дня, вихідного дня, буднього дня)

K  місяць (приймає  значення одного з 12-ти місяців).  

Платіж буде створено кожного N-го періоду M-го дня K-го місяця.

Наприклад:

N = «другого» M = «вівторка» K = «вересня»    це означає «Кожного другого вівторка вересня»    платіж буде створено кожного другого вівторка вересня.

N = «останнього» M = «дня» K = «травня»  це означає  «Кожного останнього дня травня»   платіж буде створено кожного останнього дня травня.

 

·         «Створити через N роки після створення документу»)», де

Nчисло від 1 до 99:  кожен наступний платіж буде створено через N років після попереднього.

Рис. 1.54              Шаблон періодичності «Щорічно»

 

При виборі відповідних шаблону та опції для створення періодичного платежу потрібно заповнити, або вибрати потрібні значення для усіх полів цієї опції. 

Якщо якесь значення не заповнено, не вибрано, або заповнено некоректним значенням   буде видано повідомлення про необхідність заповнити, вибрати відповідне поле, або заповнити його коректним значенням.

Також потрібно вказати період виконання, який вказується у відповідній групі.

Рис. 1.55              Період виконання

 

Рекомендований початок   рекомендована дата початку виконання.  Нижче задається час створення періодичного платежу.  По замовчуванню він ставиться +15 хвилин до поточного системного часу веб-сервера.  Його можна задати довільним.  У випадку задання некоректного часу буде видано повідомлення «Невірний формат часу». 

У періодичних платежах початок платежу –  перше співпадіння заданого розкладу періодичності і рекомендованої дати та часу періодичності. 

Розглянемо для прикладу наступні ситуації:

Шаблон періодичності «Щоденно – кожен 2 день» та рекомендований початок 11 листопада 2010 року о 15-00. Першим співпадінням розкладу періодичності та рекомендованої дати початку буде 11 листопада, оскільки в періодичності не вказано жодних чисел та жодних днів тижня чи місяців.  Тому перший платіж буде створено 11 листопада о 15-00, а наступний   13 листопада о 15-00, далі 15 листопада о 15-00 і т.д.

Шаблон періодичності «Щотижнево – кожен 1 тиждень у вівторок та четвер» та рекомендований початок 11 листопада 2010 року о 15-00.  Оскільки 11 листопада 2010 року це четвер, то першим співпадінням розкладу періодичності та рекомендованої дати початку буде саме 11 листопада, тобто перший платіж буде створено о 15-00 11 листопада 2010 року.  Наступний платіж буде створено 16 листопада о 15-00, потім 18 листопада о 15-00, 23 листопада і т.д..

Шаблон періодичності  «Щомісячно   кожного другого вівторка кожного 1 місяця» та рекомендований початок 11 листопада 2010 року о 15-00.  Оскільки 11 листопада не є другим вівторком місяця, а наступний після 11 листопада 2010 року другий вівторок місяця це 14 грудня.  Саме тому датою першого створення платежу, а також датою співпадіння розкладу періодичності та рекомендованої дати початку буде саме 14 грудня 2010 року.  Датою створення наступного платежу буде 11 січня 2011 року, далі 8 лютого 2011 року і т.д.

Якщо не зрозуміло коли буде фактична дата створення першого платежу можна її розрахувати, натиснувши кнопку «Розрахувати» в блоці «Фактична дата створення першого платежу» і у відповідному полі з‘явиться фактична дата і час.

Щодо завершення виконання періодичного платежу є 3 опції:

·         Без дати завершення

·         Завершити після N виконань

·         Завершити N

Без дати завершення   періодичний платіж буде створюватися поки не буде видалений.

Завершити після N виконань – періодичний платіж створиться N разів, після чого буде автоматично зупинений і не буде більше створюватися.

Завершити N,  де N – дата завершення – періодичний платіж буде створюватися до настання дати завершення, а тоді буде автоматично зупинений о 0 год. 0 хв. (не плутати з 24 год. 0 хв. в кінці дня). 

Наприклад, якщо дата завершення 12 листопада 2010 року – це означає, що як тільки настане 0 год 0 хв 12 листопада (через 1 хвилину після 23 год. 59 хв 11 листопада) періодичний платіж буде автоматично зупинений і не буде більше створюватися.

Дата та час створення періодичного платежу мають завжди бути більшими за поточну системну дату та час (фактична перевірка йде дати та часу сервера баз даних, але вони співпадають з поточною календарною датою та часом), а також меншими за вказану дату завершення з врахуванням, що час завершення 0 год. 0 хв. Вказана дата завершення не може бути меншою за поточну системну дату.  Якщо це порушується, то при спробі зберегти періодичний платіж буде видано відповідне повідомлення з вказанням дат та часу відношення між якими порушені.

При створені періодичного платежу можна вказати в параметрах «Створити лише шаблон та періодичний платіж (не створювати документ)» тоді документа породжено не буде, а буде породжено (оновлено) шаблон та створено періодичний платіж.

Рис. 1.56              Параметри

 

 

 

 

 

 

8. Виписка по рахункам

 

Формування виписки інтегровано в декілька функцій системи:  

·         Функція  «Мої рахунки»:  кнопка

·         Функція  «Перегляд операцій»  модуля  «Введені документи»:  посилання, розташоване разом з номером рахунку

tr11

·         Стартова сторінка користувача:  кнопка

Друк виписки буде розглянуто на прикладі функції «Мої рахунки».  Робоча форма відображає список всіх, доступних для роботи, рахунків  із залишками та датою останнього руху по кожному рахунку.  Розгорнутий вигляд форми показано на (Рис. 1.57).

Рис. 1.57              Формування виписки на прикладі функції «Мої рахунки»

 

Відмітивши потрібні рахунки та натиснувши кнопку «Отримати виписку», користувач побачить форму налаштування виписки, та натиснувши кнопку «Додатково»   отримає додаткові функції. Період виписки можна вибрати з випадаючого списку, або вказати вручну.

Формат виписки вказує на зовнішній вигляд виписки.  Тип операції вказує на ті типи операцій, які будуть відображені у виписці.  Вибравши потрібні параметри натискаємо кнопку «Друк» та переходимо до форми зовнішнього вигляду виписки, який зображений на Рис. 1.56

Рис. 1.58              Виписка по рахунку

 

Одержану виписку можна переглянути на екрані, роздрукувати на принтер, експортувати у Word, PDF та Excel, а також повернутися на попередню сторінку.

 

 

 

 

 

 

 

9. Імпорт документів

 

В системі передбачено імпорт документів із файлу. Зовнішній вигляд функції імпорту наведено нижче.

Рис. 1.59              Імпорт документів

 

 

9.1     Початок імпорту

 

Для початку імпорту необхідно виконати наступну послідовність:

·         Обрати Тип файлу, який буде імпортуватися з випадаючого списку довідника;

·         Натиснути кнопку Обзор, обрати файл з документами за шляхом розташування, натиснути кнопку Відкрити;

·         Якщо файл створено в DOS-кодуванні, необхідно встановити галочку Перекодувати DOS>>WIN;

·         Натиснути кнопку Старт.

 

Після цього, система відкриє файл і спробує розібрати його на документи (згідно з обраним форматом).  Якщо при розборі файлу виникли помилки, вони будуть відображені в табличній формі:

Рис. 1.60              Помилки

У випадку, коли структура файлу була розібрана без помилок, таблична форма відобразить всі документи, які містив файл, що імпортується:

Рис. 1.61              Зміст імпортованого файлу

Один рядок табличної форми   це один імпортований документ.

При відкритті файлу, окрім його структури, проводиться ряд додаткових перевірок.

 

Наприклад:

Наявність такого рахунку в системі, чи був імпортований даний документ раніше та ін.

Якщо хоча б одна з перевірок не пройшла – в поле «Статус рядка» буде записано текст помилки,  імпорт цього документу буде заблоковано.

Для документів, що пройшли всі перевірки галочка встановлюється за замовчуванням. При потребі, її можна зняти.

Якщо документ не пройшов перевірки, галочка буде знята, та в статус рядка запишеться текст помилки,

Наприклад:

«Документ з даним змістом було проімпортовано раніше». При цьому встановити галочку користувач не може.

В другій колонці табличної форми відображається службова інформація, третя містить  дані документу, четверта –  відображає суму та валюту.

·         Необхідно натиснути кнопку «Імпортувати вибрані документи». Після цього, система спробує створити вибрані документи. Якщо при створенні документу, виникла помилка  (наприклад: недостатньо коштів на рахунку)    текст її буде записано в поле «Статус  рядка».

Після завершення імпорту, всі успішно імпортовані документи, можна переглянути у функції  «Перегляд  документів».

Інформація про останній імпортований файл зберігається, або до наступного імпорту, або до закінчення роботи користувача. При кожному вході до функції «Імпорт», користувач буде бачити інформацію про документи з останнього завантаженого файлу.

 

 

10.  Функція «Імпорт документів» модуля СДО - Введення документів  

 

В системі ПТК «Клієнт казначейства - Казначейство» розроблено функцію «Імпорт документів», зовнішній вигляд якої зображено на Рис. 1.60.

В даній функції існує можливість:

·         імпорту документів;

·         ручного вводу документів

 

Тип файлу для імпорту обирається з випадаючого списку довідника. Існує 6 типів файлів: 

·         Розподіл відкритих асигнувань;

·         Юридичні зобов’язання;

·         Фінансові зобов’язання;

·         Файл платіжних доручень розпорядників;

·         Розпорядження про виділення коштів загального (спеціального фондів);

·         Кошториси

 

Рис. 1.62              Імпорт документів

 

 

 

Призначення функціональних кнопок та об’єктів:

1 Блок «Імпорт файлів»;

2 «Тип файлу» – обирається з випадаючого списку довідника;

3 Кнопка вибору файлу для імпорту;

4  Кнопка «Імпортувати» –  імпорт обраного файлу;

5  Блок «Імпортовані файли»;

6  «Період» – вибір періоду з випадаючого списку довідника;

7  Вибір дати з календаря;

8  Файли;

9  Імпортовані користувачем   файли імпортовані користувачем;

10   Імпортовані казначейством   файли імпортовані казначейством;

11   Кнопка «Перечитати» –  оновлення інформації на сторінці;

12   Блок вибраного типу файлу;

13  Список імпортованих файлів;

14  Дії –  дії з документами 

15  Кнопка «Підписати» –  підписати (візувати)вибрані документи;

16   Кнопка «Підписати всі» –  підписати (візувати) усі доступні документи;

17  Кнопка «Відправити» –  відправити у Казначейство вибрані документи;

18  Кнопка «Відправити всі» –  відправити у Казначейство усі доступні документи.

19 Форма ручного вводу –  використовується для ручного вводу документів.   

 

 

10.1        Імпорт файлу

 

В систему можна імпортувати наступні  Типи файлів :

·         Розподіл відкритих асигнувань;

·         Юридичні зобов’язанання;

·         Фінансові зобовязання;

·         Файл платіжних доручень розпорядників;

·         Розпорядження про виділення коштів загального (спеціального) фондів;

·         Кошториси

 

Щоб імпортувати файл в систему, необхідно вибрати «Тип файлу» з випадаючого списку довідника, натиснути кнопку «Виберіть файл», обрати файл для імпорту за шляхом розташування, та натиснути кнопку «Імпортувати».

В результаті чого, список імпортованих документів буде відображено в нижній частині загального вікна.  

10.2       Ручний ввод документу

 

Для ручного вводу документу, користувачу необхідно відкрити «Форму ручного введення», заповнити необхідні поля та натиснути посилання  «Додати». 

На Рис. 1.63  Рис. 1.68 зображені приклади імпортованих файлів та форм ручного вводу даних існуючих типів файлів.

Фінансові зобов’язання

Рис. 1.63              Фінансові зобовязання  

 

 

 

 

Юридичні зобовязання

Рис. 1.64              Юридичні зобовязання  

 

Файл платіжних доручень розпорядників

Рис. 1.65              Файл платіжних доручень розпорядників   

 

Розпорядження про виділення коштів загального (спец.) фондів

Рис. 1.66              Розпорядження про виділення коштів загального (спец.) фондів   

Розподіл відкритих асигнувань

Рис. 1.67              Розподіл відкритих асигнувань  

 

 

 

 

 

 

Кошториси

Рис. 1.68              Кошториси

 

10.3       Підпис (візування) документів

 

Після імпорту, або ручного вводу документів – документи необхідно підписати (завізувати).

·         для підпису вибраних документів    необхідно натиснути кнопку «Підписати». 

·         для підпису всіх документів    необхідно натиснути кнопку «Підписати всі».

 

10.4       Відправка документів

 

Підписані документи відправляються в систему АС «Є-Казна».

·         для відправки вибраних документів    необхідно натиснути кнопку «Відправити». 

·         для відправки всіх документів    необхідно натиснути кнопку «Відправити всі».

 

11.  Формати, які підтримуються системою

·         Формат $A (НБУ);

·         Формат 1С;

·         Формат DBF;

·         Формат XML згідно стандарту ISO 20222;

 

12.  Системні вимоги

 

Робоча станція

Вимоги до робочої станції обумовлені вимогами обраного користувачем  браузера.

 

Операційна система

Вимоги до операційної системи обумовлені вимогами обраного користувачем браузера.

 

Браузер

Internet Explorer версії 7, або вище;

Google Chrome версії 5, або вище;

FireFox версії 3.5, або вище;

Opera версії 10, або вище;

Safari версії 5, або вище;

 

 

 

 

 

 

Словник термінів

А

АБС БАРС «Millennium»

Автоматизована банківська система БАРС Millennium”

АРМ

Автоматизоване робоче місце

Атрибути

Реквізити, або особисті дані клієнта

Алгоритм

Порядок дій, які Вам необхідно виконати для здійснення певної (конкретної операції), описаної у цьому керівництві

Б

БД

База даних

БПК

Банківська платіжна картка

В

Візування

Підтвердження про сплату документів. Візування є обов’язковим для всіх типів документів, які формуються на відділенні

Випадаючий список

Використовується та з’являється при роботі з довідниковими даними. За допомогою випадаючого списку вибирається потрібний тип даних

Д

Діалогове вікно

WEB-сторінка, яка з’являється при використанні певних дій (наприклад "Друк документів", "Підтвердження платежу", тощо). Зазначене вікно завжди буде активним, тобто буде знаходитись над усіма web-сторінками

Г

Гіперлінк

Це активний (виділеним кольором) текст, зображення чи кнопка на веб-сторінці, натиснення на яку (активізація гіперпосилання) викликає перехід на іншу сторінку чи іншу частину поточної сторінки

Е

ЕЦП

Електронно-цифровий підпис.  Накладається відповідальним співробітником банку на кожну проводку, яка виконана у АБС БАРС "Millennium"

З

Запит

Інформаційне повідомлення, яке формується для адміністратора депозитної системи на збільшення відсоткової ставки по депозитному договору інсайдера

K

Клік

Однократне; двократне натискання лівої кнопки миші.

Контрагент

Використовується зі смисловим значенням – клієнт.

Л

«Лінк»

Швидкий перехід (у даному керівництві означає, що при натисканні на посилання до довідника відбувається автоматичне відкриття довідника, яким користувачу треба скористатися).

М

Маска пошуку

Значення фільтру, яке використовується для пошуку або сортування даних (інформації). Наприклад: фільтр по масці "Дата валютування".

П

Параметри

Основні значення, які вибираються, або визначаються співробітником банку. Наприклад: параметри депозитного договору – це є тип договору, термін дії договору, тощо.

По-замовчуванню

Значення, які є вже заповненими у відповідних полях (рядках). Наприклад: поле "Країна клієнта" по-замовчуванню є Україна, а "Вид документу" – паспорт.

Поле

Рядок даних, який необхідно заповнити при внесенні даних. Наприклад: Поле – "Адреса", або поле – "Робочий телефон", тощо.

Посилання

(рос. «гиперссылка») Слово або фраза, клік по якій призводить до переходу на іншу сторінку.

Р

Референс

Унікальний порядковий номер документу. Друкується на кожному мем.ордері документа.

Ручні операції

Операції, які виконуються не за допомогою автоматизованих функцій, і зазвичай, вони знаходяться в АРМі «Операціоніста»/«Введення документів»

С

Символ

Числове або буквене значення поля (рядку) даних

Сторнування (сторно)

Повернення документу співробітником банку з вказанням причини повернення

СК

Символ касового плану

Т

«Тікет»

Картка документу (Друкований ордер документу)

Транзакція

Група послідовних операцій, яка являє із себе логічну одиницю роботи з даними. Транзакція може бути виконана повністю або успішно, зберігаючи цілісність даних та незалежно від паралельно виконуючих інших транзакцій, або не виконана взагалі, і тоді вона не повинна призвести будь-яких ефектів.

Ф

Фільтр

Використовується практично в усіх модулях АБС БАРС Millennium” для сортування або пошуку необхідної інформації

Фокус курсору

Позиція курсору комп’ютерної миші на тому, чи іншому об’єктові.

Ш

Шаблон

Назва стандартної (базової) форми документу, який Ви вибираєте (тип (назва) додаткової угоди)